Handlowiec Online
Otrzymaj oferty od specjalistów jak Ajmer nawet w kilka minut
Chcę otrzymać ofertę

Ajmer

Handlowiec Online

2014-03-14

Przez kilka lat działalności w markateingu internetowym opracowaliśmy system promocji online,
który nazwaliśmy “HANDLOWCEM ONLINE”.

Jest to system promocyjny, składający się z kilku elementów tj:

  • strony www
  • optymalizacji
  • strategii
  • promocji

Powyższe elementy połączone w odpowiedni sposób, będą generowały automatycznie zapytania ofertowe i nowe kontakty biznesowe dla firmy.

Jak to Działa?

Postaramy się w sposób nietypowy, analogiczny aczkolwiek zrozumiały i klarowny wytłumaczyć.

Potrzebne nam będą:

1. Strona internetowa, którą przygotowujemy wg “przepisu”:

  • tworzymy zamysł i projekt strony internetowej;
  • budujemy stronę na miłym dla oka, przyjemnym I efektownym szablonie graficznym, który można potrakotwać analogicznie jako elegancki garnitur dla handlowca, poprawiający jego wizerunek w oczach klienta;
  • umieszczamy proste i chwytliwe slogany reklamowe zachęcające klienta do podjęcia akcji ( w tym przypadku zapytania ofertowego);
  • w jasny i łatwodostępny sposób wyświetlamy na stronie ofertę firmy i dane do szybkiego kontaktu;
  • ułatwiamy kontakt klienta z właścicielem strony, poprzez wgranie formularza kontaktowego I danych teleadresowych.
Zdjęcie nr 1

Tak wstępnie przygotowaną stronę optymalizujemy.

2. Optymalizację strony, można porównać do wyposażenia naszego handlowca w materiały reklamowe oraz niezbędne narzędzia, dzięki którym jego skuteczność sprzedażowa wzrośnie.

Tymi narzędziami, w jakie należy wyposażyć (zoptymalizować) strony www są:

  • odpowiednio dobrane teksty na stronie, jasno określające jej tematykę;
  • poprawny kod źródłowy witryny;
  • oznaczenie strony (otagowanie) dla wyszukiwarek internetowych;
  • uporządkowanie podstron i nawigacji aby informacje na stronie były łatwodostępne dla klienta;
  • obniżenie do granic możliwości wagi strony przy zachowaniu przyzwoitej jakości i wyglądu w celu zapewnienia jej szybkiego otwierania;
  • zaindeksowanie strony i mapy (rozkładu podstron) w wyszukiwarkach;
  • połączenie strony z portalami społecznościowymi.

Tak przygotowaną stronę możemy już wyszkolić na Handlowca Internetowego, poprzez wstępny briefing czyli dobranie i przedyskutowanie z nim najlepszych strategii reklamowych.

3. Strategie marketingowe - tutaj należy zastanowić się jaka forma reklamy najlepiej pasuje dla strony www i branży jaką reprezentuje. Jeśli jest to np. sklep sprzedający modne ciuchy, to idealnym miejscem promocji będa portale społecznościowe i grupy docelowe, skupiające miłosników najnowszych trendów i mody. Jeśli z kolei jest to np. wypożyczalnia aut, wówczas najlepszym miejscem będą wyszukiwarki internetowe jako, że potencjalni klienci najczęściej wyszukują tego rodzaju usług lokalnie.

Po dobraniu odpowiedniej strategii I miejsc reklamy, uruchamiamy promocję strony.

Zdjęcie nr 2

5. Promocja strony – idealnym systemem promocyjnym jest ten, który sprowadzi zapytania ze strony klientów docelowych czyli tych, którzy w danym momencie szukają konkretnej usługi lub produktu. Analogicznie to tak jakby wysłać handlowca reprezentującego firmę produkujacą baseny kąpielowe do firm zajmujących się aranżacją i budową kompleksów wodno-rekreacyjnych, które w każdej chwili mogą basenów potrzebować.

Najlepszymi źródłami takiego ruchu docelowego i “zbierania” potencjalnych, docelowych klientów są:

  • portale branżowe;
  • wyszukiwarki internetowe;
  • grupy zainteresowań na portalach społecznościowych.

Uruchomieniu promocji strony powinna zawsze towarzyszyć wnikliwa analiza kosztów, którą można rozliczać w kilku najpopularniejszych trybach:

  • koszt za wyświetlenie reklamy;
  • koszt wejścia na stronę internetową;
  • koszt pozyskania kontaktu;
  • koszt miesięczny względem kosztu pozyskania klienta.

Efekty

W przypadku promocji strony internetowej, najbardziej miarodajnym efektem kampanii jest ilość zapytań mailowych, telefonicznych i osobistych o usługi lub produkt firmy.

Unika się często mierzenia efektów kampanii reklamowej na podstawie ilości sprzedanych produktów, bo to z kolei jest uwarunkowane predyspozycjami sprzedażowymi oraz umiejętnością zamykania transakcji przez osobę w firmie, zajmującą się kontaktem z klientem. Zły, nieprzeszkolony i nieprofesjonalny zespół sprzedażowy w firmie potrafi zmarnować nawet najlepsze oraz najbardziej docelowe zapytania.

Zdjęcie nr 3

Podsumowując

W przypadku odpowednio dobranej strategii działań i najlepszego źródła reklamy, strona internetowa, solidnie wykonana, stanie się HANDLOWCEM ONLINE, który bez “wychodzenia z biura” będzie zbierał kontakty i zapytania od potencjalnych klientów pasywnie bez udziału przełożonego, po które stronie będzie “jedynie” zadbanie o należytą obsługę potencjalnego klienta.



Opracowano:
Daniel Gębura
Ajmer